Calculated Risk: Euro Summit Statement

  • メモ
    • http://jp.wsj.com/ed/finance_eng/101122.html
      • contagionの対応後が難しいところですが、「(危機、問題の)飛び火、影響の波及」というニュアンスを前提に、コンテクストに応じて適当な訳語を持ち出すのがよさそう。

Euro Summit Statement
by CalculatedRisk on 10/26/2011 10:49:00 PM

EURO SUMMIT STATEMENT. Excerpts:

The Private Sector Involvement (PSI) has a vital role in establishing the sustainability of the Greek debt. Therefore we welcome the current discussion between Greece and its private investors to find a solution for a deeper PSI. Together with an ambitious reform programme for the Greek economy, the PSI should secure the decline of the Greek debt to GDP ratio with an objective of reaching 120% by 2020. To this end we invite Greece, private investors and all parties concerned to develop a voluntary bond exchange with a nominal discount of 50% on notional Greek debt held by private investors. The Euro zone Member States would contribute to the PSI package up to 30 bn euro. On that basis, the official sector stands ready to provide additional programme financing of up to 100 bn euro until 2014, including the required recapitalisation of Greek banks. The new programme should be agreed by the end of 2011 and the exchange of bonds should be implemented at the beginning of 2012. We call on the IMF to continue to contribute to the financing of the new Greek programme.

  • ユーロサミットの声明(抜粋)
  • 民間セクターの関与(PSI)はギリシャ債務の持続可能性確立において重要な役割を持つ。
  • 従って、ギリシャと民間投資家達の間でより深いPSI解決策を模索するために行われている現在の対話を歓迎する。
  • ギリシャ経済に対する野心的な改善プログラムと共に、PSIは2020年までにギリシャ債務のGDP比を120%にするという目標の低迷を保護すべきである。
  • この目的を達成するために我々は、民間投資家が保有する標準物ギリシャ国債の50%の名目割引でのvoluntary bond exchangeの実現に係わる、ギリシャ、民間投資家、そして全ての関係者を招いた。
  • ユーロ圏構成諸国はPSIパッケージに最大30Bユーロ貢献する。
  • その上で、公的セクターは2014年までに最大100Bユーロの追加的資金調達プログラムの提供を準備する。これには、ギリシャの銀行に対して求められる公的資金注入も含む。
  • この新しいプログラムは2011年末までに合意され、国債の交換は2012年初等に実装される予定である。
  • 我々はIMFに新ギリシャプログラムの資金調達への貢献を呼びかけ続ける。

On EFSF:

We agree that the capacity of the extended EFSF shall be used with a view to maximizing the available resources in the following framework:
? the objective is to support market access for euro area Member States faced with market pressures and to ensure the proper functioning of the euro area sovereign debt market, while fully preserving the high credit standing of the EFSF. These measures are needed to ensure financial stability and provide sufficient ringfencing to fight contagion;
? this will be done without extending the guarantees underpinning the facility and within the rules of the Treaty and the terms and conditions of the current framework agreement, operating in the context of the agreed instruments, and entailing appropriate conditionality and surveillance.

19. We agree on two basic options to leverage the resources of the EFSF:
? providing credit enhancement to new debt issued by Member States, thus reducing the funding cost. Purchasing this risk insurance would be offered to private investors as an option when buying bonds in the primary market;
? maximising the funding arrangements of the EFSF with a combination of resources from private and public financial institutions and investors, which can be arranged through Special Purpose Vehicles. This will enlarge the amount of resources available to extend loans, for bank recapitalization and for buying bonds in the primary and secondary markets.

20. The EFSF will have the flexibility to use these two options simultaneously, deploying them depending on the specific objective pursued and on market circumstances. The leverage effect of each option will vary, depending on their specific features and market conditions, but could be up to four or five.

  • EFSFについて
  • 我々は、拡大されたEFSFの能力が入手可能なリソースを最大化する観点から、以下の枠組みで用いられることに合意した。
    • 目的は、市場の圧力に直面しユーロ圏ソブリン債市場の適切な機能を保証するユーロ圏構成諸国の市場へのアクセスを支援する一方で、EFSFの高い信用水準を完全に保護することである。
    • これらの手法は金融安定を保証し危機の飛び火と闘うために十分なringfencingを提供するために必要とされる。
    • これは、ファシリティに対する保証の土台を拡大すること無く行われ、条約の規定及び現在の枠組みの合意の期限・条件の範疇であり、合意された手法のコンテクスト内でのオペであり、適切な融資条件と監視を伴うものである。
  • 19. 我々はEFSFの資源をレバレッジするための二つの基本的なオプションに合意した。
    • 構成諸国による新規債務発行に対して信用強化を提供し、資金調達コストを低減する。このリスク保険の購入は、発行市場において債券を購入する際にオプションとして投資家に提供される。
    • 民間・公的な金融機関・投資家からの資源の組み合わせによりEFSFの資金調達方法を最大化する。これは、特別目的事業体(SPV)を通して組成される。このことは拡大された融資、銀行への資本注入、発行市場及び流通市場での債権買い取りに利用可能な資源の量を増加させる。
  • 20. EFSFはこれら二つのオプションを同時に利用する事に柔軟性を有し、求められる特定の目的や市場環境に基づき展開する。それぞれのオプションのレバレッジ効果は、それらの特定の性質や市場条件によって変動するが、最大でも4又は5倍である。

UPDATE: IIF Statement: (ht Brian)
Institute of International Finance

October 27, 2011 ? Brussels, Belgium:

The following statement was issued by Mr. Charles Dallara, Managing Director
of the Institute of International Finance:

We welcome the announcement by the leaders of the Euro Area of a
comprehensive package of measures to stabilize Europe, to strengthen the
European banking system and to support Greece's reform effort. On behalf of
the private investor community, the IIF agrees to work with Greece, Euro
Area authorities and the IMF to develop a concrete voluntary agreement on
the firm basis of a nominal discount of 50% on notional Greek debt held by
private investors with the support of a 30 billion Euro official PSI
package. This should set the basis for the decline of the Greek debt to GDP
ratio with an objective of reaching 120% by 2020.

The specific terms and conditions of the voluntary PSI will be agreed by all
relevant parties in the coming period and implemented with immediacy and
force. The structure of the new Greek claims will need to be based on terms
and conditions that ensure an NPV loss for investors fully consistent with a
voluntary agreement.